هدر صفحه ماژول ها

تاریخ : دوشنبه 2 تير 1399
کد 22

با حضور نمایندگی‌ها و برخی مدیران ارشد آکادو برگزار شد؛

همایش بزرگ آکادو در هتل آزادی

همایش بزرگ آکادو 7 بهمن‌ماه 1395 با حضور جمع کثیری از فعالان صنعت در و پنجره و مدیران ارشد آکادو در هتل آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پنجره‌ایرانیان، هتل آزادی تهران در شامگاه سومین روز از هشتمین نمایشگاه در و پنجره تهران، میزبان همایش بزرگ آکادو بود. در این گردهمایی که با اجرای گوینده و مجری توانای کشورمان، بهروز رضوی برگزار ‏شد، بسیاری از مدیران شرکت‌های معتبر صنعت در و پنجره و همچنین مدیران ارشد آکادو حضور داشتند.

نخستین سخنران این همایش علیرضا تقی‏ زاد، مدیرعامل شرکت هونام ابزار نوین بود. وی ضمن عرض خیرمقدم به مهمانان داخلی و خارجی ازجمله رئیس هیات مدیره، مدیر تحقیق و توسعه و مدیر صادرات شرکت آکادو که در جلسه حضور داشتند، سخنان کوتاهی درباره تاریخچه شرکت آکادو و پیشینه فعالیت این شرکت در ایران ایراد کرد.

تقی‏ زاد گفت: آکادو در سال 2009 شروع به ساخت در و پنجره یو.پی.وی.سی در ترکیه کرد و در اواخر همان سال موفق شد به تعدادی از کشورها نیز محصولات خود را صادر کند. آکادو در همین سال شرکت هونام ابزار نوین را به‌عنوان نماینده رسمی خود در ایران انتخاب کرد. در ادامه شرکت آکام ابزار پارسیان به مدیریت آقای آرش پاک ‏آزما، یراق گستر پرشین با مدیریت آقایان حسینی و مرادشاهی و فارنوتک به مدیریت آقای بیژن غضنفری به مجموعه همکاران آکادو در ایران اضافه شدند.

تقی‏ زاد در پایان از تمامی کسانی که در این مجموعه بزرگ فعالیت می‌کنند و باعث دلگرمی‌شان می‌شوند تقدیر و تشکر کرد.

پس‌ازآن امیر جعفری، مدیر بازاریابی و فروش شرکت هونام ابزار نوین پشت تریبون قرار گرفت و به معرفی هولدینگ «آدو» پرداخت.

جعفری گفت: هولدینگ آدو فعالیت خود را در سال 1961 در صنعت چرم و کفش آغاز کرد. این مجموعه در سال 1997 با راه‌اندازی اولین خط تولید پروفیل یو.پی.وی.سی در شهر آنتالیای ترکیه فعالیت خود را در صنعت در و پنجره گسترش داد. هولدینگ آدو در سال 2003 اقدام به صادرات محصولاتش به 4 نقطه دنیا کرد. این مجموعه موفق همچنین در صنایع کشاورزی، معدن، ساختمان و هواپیمایی ترکیه نقش فعال و موثری دارد.

وی افزود: شرکت آدو در سال 2015 برای نخستین بار اقدام به تولید پروفیل آلومینیوم با برند آدوآلومینیوم کرد. آدو در سال 2009 شرکت آکادو را به‌منظور تولید یراق‌آلات در و پنجره تاسیس کرد. آکادو از همان سال صادرات محصولات خود را به اقصی نقاط دنیا آغاز کرد و در این میان چند شرکت‌ ایرانی نیز به‌عنوان نمایندگی فروش محصولات آکادو در کشور شروع به فعالیت کردند. آدو در کشورهای مختلف دنیا مانند روسیه، اوکراین و ایران کارخانه‌های مختلف تولیدی احداث کرده است. شرکت «آدوایر» نیز از جمله زیرمجموعه‌های این هولدینگ است که در صنعت هواپیمایی فعالیت می‌کند.

جعفری با اشاره به نقش شرکت آکادو در صنعت در و پنجره، عنوان کرد: آکادو که در زمینه تولید یراق‌آلات در و پنجره یو.پی.وی.سی فعالیت می‌کند بیش از 70 درصد تولیداتش را به خارج از ترکیه صادر می‌کند. این حجم از تولید و صادرات، نشان‌دهنده نقش موثر این شرکت در بازار و صنعت یراق‌آلات در و پنجره است.

رضا نوبهاری، مدیر فنی هونام ابزار نوین، سخنران بعدی این همایش بود که در خصوص مسائل فنی یراق‌آلات آکادو توضیحاتی داد و سیستم‌های جدید این شرکت را به تولیدکنندگان معرفی کرد.

نوبهاری همراه با نمایش اسلایدهایی از یراق‌آلات آکادو، گفت: سیستم دوحالته به خاطر سهولت در عملکرد، در دو مدل دستگیره وسط و دستگیره ثابت ارائه می‌شود. اسپانیولت‌های آکادو در دو مدل اکسپت 7ونیم و اکسپت 15 میلی‌متر تولید می‌شوند. برای پروفیل‌های آکس 9 و 13 نیز سری کامل یراق‌آلات تولید و عرضه می‌شود.

نوبهاری افزود: ظرفیت استاندارد وزن هر لنگه برای یراق‌آلات دوحالته 100 کیلوگرم است. یراق‌آلات آکادو این ظرفیت را با امکان انتخاب لولای پایین قاب، به 130 کیلوگرم افزایش داده است.

مدیر فنی هونام ابزار نوین با اشاره به تنوع رنگی بالای محصولات آکادو گفت: دستگیره‌های آکادو دارای تنوع رنگی بالایی هستند و در شش رنگ مختلف به بازار عرضه می‌شوند.

وی بیان کرد: نکته مهم در اسپانیولت‌های آکادو، پین‌های آن است که به‌صورت یکپارچه و بدون غلتک استفاده می‌شود. غلتک نه‌تنها کمکی به‌راحتی حرکت پین به پشت زاماک نمی‌کند بلکه 30 درصد راندمان فشار لنگه را نیز کم می‌کند. نکته دیگر در اسپانیولت‌های ارتفاع، دنده‌های گیربکس است که به خاطر طول عمر و مقاومت بیشتر از فولاد استفاده می‌شود.

نوبهاری در ادامه به حالت‌های مختلف دستگیره‌های آکادو اشاره کرد و گفت: علاوه بر حالت‌های مختلف بازکردن لنگه پنجره، سیستم تهویه حالتی است که با قرار دادن دستگیره در حالتی میان وسط و پایین پنجره در حالت تهویه قرار می‌گیرد که این حالت برای مواقعی که نیاز به تهویه هوای داخل اتاق احساس می‌شود کارایی خوبی دارد.

نوبهاری در پایان به استانداردهای مختلفی که آکادو کسب کرده است اشاره کرد و گفت: آکادو موفق به کسب معتبرترین استانداردهای اروپا شده است که همین امر یراق‌آلات آکادو را از سایر یراق‌آلات ترک متمایز می‌کند. استاندارد RAL و IFT آلمان، Tecnalia اسپانیا، GOS اکراین و روسیه و استاندارهای کشور ترکیه ازجمله این استانداردها هستند.

در ادامه برنامه، حمید ماهی صفت طنزپرداز مطرح کشور در جایگاه حاضر شد و با هنرنمایی خود فضای شادی را برای حضار فراهم آورد.

فرخ ظفر فرخی، رئیس هیات مدیره کرفت مولر ایران نیز به‌عنوان آخرین سخنران، پشت تریبون قرار گرفت و اطلاعات مفیدی در خصوص نقش ماشین‌آلات در مونتاژ یراق‌آلات ارائه داد.

فرخی با اشاره به عواملی که باعث کاهش راندمان مونتاژ یراق توسط نیروی انسانی می‌شود، توضیح داد: این عوامل که در مونتاژ دستی وجود دارند شامل عدم اندازه‌گیری صحیح، عدم شابلون‏گذاری دقیق، سوراخ زدن غیر قائم، عدم برش دقیق اسپانیولت، هرز شدن پیچ‌ها و غیره می‌شود.

وی افزود: استفاده از میز استاندارد مونتاژ باعث می‌شود این خطاها کمتر شده و راندمان کار بیشتر شود. حذف خطاهای انسانی در اندازه‌گیری با شابلون، خط کش و قلم، عدم نیاز به تنظیمات خاص که باعث بروز خطا می‌شود، عدم تاثیر خستگی کارگر بر کیفیت کار، انجام کلیه کارها در یک مرحله و یک دستگاه ازجمله عواملی است که هنگام استفاده از میز مونتاژ باعث می‌شود سرعت و دقت عمل بیشتر شود.

فرخی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش کار با میز مونتاژ بسیار ساده است و هر اپراتوری با یک ساعت آموزش می‌تواند کار با این میز را فراگرفته و مشغول به فعالیت شود.

گفتنی است، در پایان برنامه از مهمانان آکادو به‌صرف شام پذیرایی شد.